Expertise

 

Floreer Academie

Rekenen

Bijeenkomsten Expertisegroep Rekenen 24-25

  • 19 sept workshop "Sterke rekenaars bespreken" door Suzanne Sjoers voor rekenspecialisten 
  • 9 jan Klankbord en thema Automatiseren (evt ERWD-protocol en/of casus
  • 21 mrt nationale Rekencoördinatorendag
  • 15 mei Klankbord en thema n.a.v. Rekencoördinatorendag NVROWO

 

Welkom bij de Expertisegroep Rekenen op de Floreer Academie!
Binnen de expertisegroep Rekenen draait alles om het versterken van kennis en vaardigheden op het gebied van rekenonderwijs. Of je nu een leerkracht, pedagogisch medewerker of vakleerkracht bent, hier vind je waardevolle mogelijkheden om te leren en te groeien.
 

Doel van de Expertisegroep:
Ons doel is helder: we willen bijdragen aan beter onderwijs en een betere organisatie. Hoe? Door kennis te delen, leeractiviteiten te ontwikkelen en op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen in het onderwijs. We geloven dat een tevreden medewerker die opgedane kennis kan toepassen, het verschil maakt in de klas en daarbuiten.
 

Samenwerken en Expertisedelen:
In de Floreer Academie geloven we in de kracht van ontmoetingen. Samen leren, samenwerken en kennis delen. Of je nu offline bijeenkomsten bijwoont of online modules volgt, jouw expertise en ervaring zijn waardevol. Elke school zit boordevol kennis, en de Academie biedt het podium om die kennis te delen.
 

Vragen over Rekenen?
Heb je vragen over rekenen? Neem gerust contact op met Sonja van Eeken, leerkracht en rekenspecialist op de Dik Trom. Je kunt haar bereiken via e-mail: sonja.vaneeken@floreer.nl.
 

Ontdek ons aanbod:
Op deze pagina vind je alle cursussen/trainingen en masterclasses op het gebied van Rekenen.

 

Met Sprongen Vooruit schooljaar 24-25 leerjaar 1&2, 3&4, 5&6, 7&8

Met Sprongen Vooruit is het effectieve reken-wiskundeprogramma waarin leerkrachten een cursus kunnen volgen en scholen rekenmaterialen kunnen aanschaffen.

3 okt 2024
Ernstige rekenproblemen en dyscalculie

Veel leerlingen vinden rekenen een moeilijk vak, maar wanneer worden rekenproblemen problematisch? Waar moet je alert op zijn bij het signaleren van leerlingen met rekenproblemen? Hoe kun je leerlingen met rekenproblemen begeleiden en voorkomen dat de rekenproblemen ernstiger worden? En wat als de extra begeleiding onvoldoende effect heeft?

3 okt 2024 1801 jeugd & onderwijsadvies
10 okt 2024
Wizz Masterclass+ Op weg naar 1S

Wizz Masterclass+ Op weg naar 1S

Geen stress, op weg naar 1S! Verschil in de behoeften van leerlingen, achterstanden, beperkte tijd. Het aantal leerlingen dat het rekenniveau 1S haalt is landelijk gezien en daarmee ook op individuele scholen te laag. Zoveel mogelijk leerlingen op rekenniveau 1S kan een uitdaging zijn.
 

10 okt 2024 Nog nader te bepalen
7 nov 2024 Nog nader te bepalen
18 mrt 2025
Wizz Masterclass+ HOO! Automatiseren doe je met een plan

Het lijkt zo simpel: kinderen leren automatiseren. Toch blijkt dat in de praktijk niet zo eenvoudig. 

Met deze masterclass+ zorgen we ervoor dat het wél lukt om structureel te werken aan automatiseren. Door eerst inzicht te krijgen in de mate van automatiseren van de leerlingen en vervolgens met een effectieve aanpak die aansluit bij de door school gebruikte methode. (Pluspunt 4, De wereld in getallen 5 of Getal & Ruimte jr.)

18 mrt 2025 Nog nader te bepalen
1 apr 2025 Nog nader te bepalen