Doelgroep

Floreer Academie

Vakleerkracht 


Bijeenkomsten 24-25
3 okt | 16 jan | 15 mei | Tijdstip: 14.00 – 17.00 uur

Op deze pagina vind je trainingen, workshops en bijeenkomsten voor vakleerkrachten gymnastiek       
 

 

 

Meldcode online training 24-25

Online cursus voor de Meldcode

27 jan 2025
De Trein van boos naar middel: samenwerken onder spanning
“De Trein van Boos naar Middel” is een in de praktijk gevormd model dat succesvol wordt gebruikt door onderwijzers, psychologen, verpleegkundigen, coaches, mediators en managers. Het is een gespreksmethode voor iedereen die iemand wil helpen die klem zit in negatieve emoties. ‘De trein’ biedt een simpel (maar niet eenvoudig) systeem om vanuit die negatieve positie te komen tot positieve actie. Een houvast in woelige omstandigheden.
27 jan 2025
10 feb 2025
3 mrt 2025
12 mei 2025
26 mei 2025
2 jun 2025
16 jun 2025
8 sep 2025
22 sep 2025
13 okt 2025
27 okt 2025
29 jan 2025
Pilates 2025

Pilates werken aan een goede houding en stabiliteit 

Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is.

29 jan 2025 IJwegschool
5 feb 2025 IJwegschool
12 feb 2025 IJwegschool
26 feb 2025 IJwegschool
5 mrt 2025 IJwegschool
12 mrt 2025 IJwegschool
19 mrt 2025 IJwegschool
26 mrt 2025 IJwegschool
2 apr 2025 IJwegschool
9 apr 2025 IJwegschool
12 mrt 2025
Traumasensitief 24-25 lesgeven optie 2
Voor getraumatiseerde leerlingen kan school een plek zijn waar ze zich veilig voelen en vertrouwen in zichzelf en anderen ontwikkelen. In de praktijk is het echter vaak zo dat ze door hun leer- en/of gedragsproblemen (voortkomend uit trauma) vastlopen en in een negatieve spiraal belanden. Een leerkracht, onderwijsassistent kan, met de juiste kennis over trauma, een enorme bijdrage leveren aan het herstel en de veerkracht van het kind.
12 mrt 2025 Montessorischool Floriande
9 apr 2025 Montessorischool Floriande
19 mrt 2025
Traumasensitief 24-25 lesgeven optie 1
Voor getraumatiseerde leerlingen kan school een plek zijn waar ze zich veilig voelen en vertrouwen in zichzelf en anderen ontwikkelen. In de praktijk is het echter vaak zo dat ze door hun leer- en/of gedragsproblemen (voortkomend uit trauma) vastlopen en in een negatieve spiraal belanden. Een leerkracht, onderwijsassistent kan, met de juiste kennis over trauma, een enorme bijdrage leveren aan het herstel en de veerkracht van het kind.
19 mrt 2025 Montessorischool Floriande
15 mei 2025
HvA LO in beweging voor de vakleerkracht
In drie workshops gaan vakleerkrachten aan de slag met het beleidsplan bewegingsonderwijs. 
15 mei 2025 Dik Tromschool
8 okt 2025
Theatervoorstelling: "Waar geen woorden voor zijn"

Ontdek een krachtige voorstelling over een belangrijk onderwerp. Theatergroep Jonge Klei brengt met "Waar geen woorden voor zijn" een voorstelling over seksueel kindermisbruik en de effecten daarvan op latere leeftijd. Een voorstelling over schuld, schaamte en loyaliteit. Maar ook over de verwarring tussen je speciaal voelen en afkeer van jezelf hebben. Over machteloze boosheid, bluffen en krachtig overleven. Loodzwaar? Nee, want humor werkt bevrijdend.

8 okt 2025 Joppe
5 nov 2025
Meidenvenijn, van Venijn naar Kwaliteit!

Meidenvenijn, herken je het? Heb je als leerkracht en begeleider soms het gevoel dat er iets speelt tussen de meisjes in je groep maar krijg je er de vinger niet achter? Heel begrijpelijk, omdat het onderlinge pestgedrag van meisjes zich meestal afspeelt onder de oppervlakte en daardoor lastig aan te pakken is. Ook de meisjes zelf snappen vaak niet wat hun eigen gedrag bij de ander teweegbrengt. Maar hoe haal je nu het venijn uit je groep? En wat is eigenlijk het verschil in pestgedrag van meisjes en jongens?

5 nov 2025 Nog nader te bepalen
26 nov 2025 Nog nader te bepalen