Ernstige rekenproblemen en dyscalculie

Overzicht Trainingen

Veel leerlingen vinden rekenen een moeilijk vak, maar wanneer worden rekenproblemen problematisch? Waar moet je alert op zijn bij het signaleren van leerlingen met rekenproblemen? Hoe kun je leerlingen met rekenproblemen begeleiden en voorkomen dat de rekenproblemen ernstiger worden? En wat als de extra begeleiding onvoldoende effect heeft? 

Door deelname aan deze scholing leren de cursisten hoe zij ernstige rekenproblemen kunnen signaleren en hoe zij hun onderwijs kunnen afstemmen op de specifieke onderwijsbehoeften van leerlingen met rekenproblemen en/of dyscalculie.

Leerdoelen 

  • Deelnemers hebben kennis van de fasen in het protocol Ernstige Reken Wiskundeproblemen en Dyscalculie (ERWD)
  • Deelnemers hebben kennis van de drie modellen uit het protocol (4-Hoofdlijnenmodel, Handelingsmodel en Drieslagmodel)
  • Deelnemers weten hoe zij deze modellen kunnen inzetten bij het signaleren van rekenproblemen en bij het afstemmen van rekenbegeleiding op de onderwijsbehoeften van leerlingen. 

Datum: donderdag 3 oktober 2024. Tijd: 16.00-18.00 uur

Locatie: 1801 Jeugd en Onderwijsadvies, Siriusdreef 5-11, 2132 WT Hoofddorp

Datum
3 oktober 2024
Tijd
16:00 - 18:00
Locatie
1801 jeugd & onderwijsadvies
Plekken vrij
16