Breng je les tot leven met tekenen
Tekenen toepassen in de klas: Ontdek hoe tekenen je les krachtiger, leuker en effectiever maakt
Je hebt vast leerlingen die moeite hebben om zich te concentreren, of die afhaken zodra de uitleg wat taliger wordt. Ze luisteren, maar de stof lijkt niet echt te landen.
En dat terwijl jij juist zoekt naar manieren om iedereen mee te krijgen — ook de leerlingen die niet direct reageren op taal. Daar komt tekenen om de hoek kijken.
Tekenen maakt abstracte onderwerpen zichtbaar, geeft structuur en brengt leven in de les. Het helpt leerlingen om te begrijpen, te onthouden en om met meer plezier te leren. En het mooie is: je hoeft er geen kunstenaar voor te zijn.
Iedereen kan tekenen – ook als je zeker weet dat jij het niet kan.
Je hebt alleen een paar eenvoudige technieken nodig. Met een paar simpele vormen en wat lef breng je je uitleg tot leven.
In deze tweedelige training leer je:
-
Eenvoudige tekentechnieken die je direct kunt inzetten
-
Visuele werkvormen die zorgen voor helderheid en betrokkenheid
-
Praktische toepassingen waarmee je jouw lessen meteen verrijkt
![]()
Je volgt daarnaast de korte e-learning Kickstart je Tekenskills en ontvangt tijdens de eerste bijeenkomst je eigen tekenmateriaal, zodat je direct aan de slag kunt.
Na afloop teken je met gemak simpele beelden, voel je je zeker én enthousiast, en heb je twee uitgewerkte visuele werkvormen die je meteen kunt gebruiken in je klas.
Voor wie?
Voor leerkrachten, docenten, onderwijsondersteuners en intern begeleiders die merken dat taal niet altijd voldoende werkt en die hun leerlingen visueel willen ondersteunen in leren en begrijpen.
Werkwijze
De training bestaat uit twee klassikale middagen en toegang tot de e-learning ‘Kickstart je Tekenskills’ (3 maanden geldig).
Je ontvangt tijdens de eerste bijeenkomst je eigen tekenmateriaal.
Kortom:
Als je merkt dat taal niet altijd genoeg is, dan geeft tekenen je precies dat extra middel om leerlingen écht te bereiken.
Data op maandagen:
- 28 september 15.30-17.30 uur
- 19 oktober 15.30-17.30 uur
Review
